Oletko asettanut itsellesi liikunnallisia tavoitteita? Monet meistä niitä asettavat, mutta vain harvat saavuttavat. Tyypillisenä miinana on vauhdikas startti ja sen jälkeen loiva alamäki alkuinnostuksen laantuessa.

Tavoitteiden saavuttaminen vaatii toimivien ja realististen rutiinien luomista. Jos aiot lisätä treenimääriäsi, niin muista, että tarvitset enemmän panostusta myös palautumiseen. Rankka saliohjelma yhdistettynä muuten stressaavaan elämään voi ajaa elimistön uupumustilaan. Muista siis liikunnan ja levon tasapaino.

Loimme vuoden alkuun ilmaisen videokurssin tukemaan liikkuvuuden ja lihasten terveyden ylläpidossa. Ensimmäinen osa auttaa kehittämään nilkkojen liikkuvuutta ja pohkeiden toimintaa. Varaa säännöllisesti aikaa lihashuoltoon, niin voit saavuttaa sen kanssa hyviä tuloksia. Hyvä tapa on esimerkiksi tehdä pidempi 30-60 minuutin lihashuoltosessio aina treenin välipäivinä.

Pohkeiden lihashuolto

Seuraavalla videolla Edvin esittelee hyviä liikkeitä pohkeiden huoltamiseen. Et tarvitse liikkeiden suorittamiseen mitään välineitä, sillä kyseessä on sarja erilaisia venytyksiä. Parhaita apuvälineitä pohkeiden huoltoon hieromalla ovat Highroller ja lacrossepallo.

Jos haluat todella nopeita tuloksia fysiikkasi kehittämisessä, niin tarjoamme myös valmennuspalveluita pääkaupunkiseudulla ja Jyväskylässä. Tiedustele valmennuksiamme sähköpostitse [email protected]

Hyviä hetkiä lihashuollon parissa!

Terveisin Pessi
Valmentaja

Comments

comments

kehonhuolto

Lataa Kehonhuolto-Opas

Saat tästä ilmaiseksi 19€ arvoisen Kehonhuolto-oppaan, jonka avulla:

 

- Parannat liikkuvuuttasi ja voimantuottoasi

- Hoidat ja ehkäiset selkäkipuja ja lihaskipuja

- Opit hyödyntämään tehokkaasti putkirullaa ja hierontapalloja 

Kiitos tilauksestasi! Vahvista tilauksesi sähköpostiisi saapuneesta vahvistusviestistä.