facebook_pixel

Tältä sivulta löydät tehokkaat Foam Roller liikkeet eri kehonosille.

Foam Roller liikkeet on hiottu mahdollisimman tehokkaiksi siten, että saat eniten hyötyä Foam Rollerauksesta.

1) Kuinka saan eniten hyötyä Foam Rollerin käytöstä ja itsehieronnasta?

Rentous on hyvien tulosten kannalta äärimmäisen tärkeää. Jännityksessä olevan lihaksen hieronta ei hyödytä, koska lihas ei anna periksi eikä sen muoto muutu paineen alla. Hierottavan lihaksen pitäminen rentona on tärkein periaate. Hieronta-asennon pitää olla helppo, jotta pystyt olemaan rentona. Hyvässä asennossa myös hierontaan keskittyminen on helpompaa.

Pysy kontrollissa hierontaliikkeestä. Näin saat pidettyä sopivan paineen ja kohdistettua hieronnan oikeaan paikkaan. Kipeitä paikkoja hieroessa pienikin paineen lisäys voi tehdä hieronnasta liian kivuliasta. Pidä hyvä kontrolli, niin hieronta pysyy miellyttävänä ja hyödyllisenä. Aina ei tarvitse rullata vaan pelkkä pieni raajan liikuttaminen rullan tai pallon päällä voi riittää hyvän hierontatuntuman aikaansaamiseen.

Videon lopussa Edvin esittelee joukon tyypillisiä virheitä hieronnassa. Useimmat näistä liittyvät huonojen hieronta-asentojen tuomaan turhaan jännitykseen. Videolta näet muutaman havainnollistavan esimerkin.

2) Olkapään kivunhoito Foam Rollerilla

Tältä videolta opit hyviä tekniikoita olkapäiden ongelmien hoitoon foam rollerin avulla. Videolla käydään läpi yksi hyvä liikesarja ja perusperiaatteet sen toteuttamiseen. Helppo hoito-ohje, jolla voit rentouttaa olkapään alueen lihaksia ja hoitaa olkapään kipuja ja lihasjumeja.

3) Kuinka saan Foam Rollerilla paremman syväkyykyn?

Jokaisen terveen ihmisen olisi hyvä päästä syvään kyykkyasentoon. Myös monelle voimaharjoittelijalle riittävän syvän kyykyn saavuttaminen tehokkaan kyykkyharjoittelun kannalta on haastavaa. Tällä videolla esitellään tekniikoita, joiden avulla voit hieroa tyypillisesti kyykyn liikkuvuutta rajoittavia kireitä lihaksia. Videolta näet sarjan tekniikoita reiden lähentäjien eli nivusten ja etureiden lihasten hierontaan.

4) Kuinka rintarangan liikkuvuuden parannus auttaa selkäkivuissa?

Foam roller on mainio väline myös rintarangan avaamiseen. Rintarangan liikkuvuuden parantaminen voi vapauttaa hengitystä ja parantaa yleistä hyvinvoinnin tunnetta ja ylävartalon liikkuvuutta. Videolta näet tekniikat ja periaatteet rintarangan avaamiseen foam rollerin avulla. Voit tehdä liikkeet samaan tapaan myös tuplapallon avulla.

5) Miksi HighRoller on tehokkain Foam Roller?

Tällä videolla käydään läpi foam rollerien kuninkaan eli highrollerin etuja verrattuna tavalliseen foam rolleriin ja highrollerin käyttötapoja. Highroller on jalallinen putkirulla, jonka käyttökorkeuksia voi muunnella käyttötarkoituksen mukaan. Jalkojen ansiosta rulla pyörii siinä ilmassa, minkä johdosta saat hierottua lihaksia tehokkaasti pienemmällä vartalonliikkeellä. Videolta näet lyhyen esittelyn highrollerin käytöstä ja muutaman esimerkkiliikkeen sen hyödyntämiseen. Highroller tuotesivulta löydät lisää videoita ja ohjeita sen käyttöön.

6) Tehokas takareisien Foam Rolleraus liike?

Takareisien hierominen tavallisella putkirullalla voi olla haastavaa. Ongelmana on, että tavallisen putkirullan kanssa takareidet helposti jännittyvät, kun joudut nostamaan lantiota maasta. Videolla esitellään parhaat tekniikat takareisien huoltamiseen highrollerin avulla. Takareisien jäykkyys heikentää jalkojen liikeratoja ja voi haitata esimerkiksi syväkyykkyyn pääsemistä.