Eteenpäin kääntyneet olkapäät huonontavat ryhtiä ja voivat aiheuttaa ikävää jäykkyyden tunnetta ylävartalossa. Tämä on yleinen vaiva, joka liittyy usein yksipuoliseen työhön ja käsien käyttöön. Käytämme helposti käsiä lähinnä edessämme ja usein todella staattisissa asennoissa. Esimerkiksi näyttöpäätetyössä kädet ovat jatkuvasti samassa asennossa eteenpäin kääntyneinä. Hyvä vastaliike venyttämään olkapäitä on roikkuminen tangosta, jota olisikin hyvä tehdä päivittäin. Roikkumista ei tarvitse tehdä koko painolla vaan jalat voivat olla maassa keventämässä venytystä ja rasitusta käsille.

Tässä artikkelissa esittelemme joukon hierontatekniikoita ja venytyksiä olkapäiden virheasennon korjaamiseen. Näitä tekniikoita yhdistelemällä saat hoidettua olkapään alueen jumeja ja palautettua eteenpäin kääntyneitä olkapäitä niiden luonnolliseen asentoon. Parhaan tuloksen saat, kun yhdistelet venytyksiä ja hierontaa. Ennen hoidon aloittamista voit tehdä pientä kartoitusta käsillä tunnustelemalla, että missä ovat olkapäidesi jäykimmät ja kipeimmät kohdat. Kohdista hoitoa kipeimpiin paikkoihin ja niiden lähiympäristöön.

Seuraavalla videolla esittelemme kolme erittäin tehokasta tapaa hoitaa eteenpäin kääntyneitä olkapäitä hierontapallolla, putkirullalla ja lacrossepallolla. Jokaisessa välineessä on omat hyvät puolensa hoidon tekemiseen.

Venyttelytekniikka eteenpäin kääntyneiden olkapäiden huoltoon

Venyttely on hieronnan ohella tehokas tapa parantaa olkapäiden liikkuvuutta ja vähentää jumeja. Parhaan tuloksen saat, kun yhdistelet venytyksiä ja hierontaa. Hyvä tapa on vuorotella venytystä ja hierontaa. Jos teet venytyksen ennen ja jälkeen hieronnan, niin voit huomata hieronnan hyödyt heti jälkimmäisellä venytyskerralla. Pääset todennäköisesti venytyksessä pidemmälle, kun olet hieronut jäykimpiä kohtia auki hierontavälineiden avulla. Seuraavassa videossa näet erittäin toimivan olkapään ojennus ja venytystekniikan, jonka hyödyn voit huomata välittömästi venyttelyn jälkeen.

Kainalon alueen lihasten huolto hieronnan avulla

Olkapään jäykkyys saattaa johtua myös kyljen ja kainalon alueen lihasten jäykkyyksistä, joita harvemmin tulee kunnolla hierottua. Näihin lihaksiin hyvin pureva venytys on tangosta roikkuminen. Seuraavalla videolla näytämme, kuinka saat hierottua sitä kainalon alueen lihaksia helposti ja tehokkaasti putkirullan avulla.

Ja jos haluat saada eteenpäin kääntyneet olkapäät kerralla kuntoon, hanki suosittu kehonhuoltopaketti tästä.

“Mulla on tämä paketti uskomattoman hyvä setti suosittelen ehdottomasti.”
Veijo R.

Comments

comments