facebook_pixel
Ale!

Foam Roller – Keskikova (aaltokuvioitu)

39,90 19,80

Aaltokuvioitu keskikova Foam Roller. Sen avulla hoidat lihasjumeja hellävaraisesti mutta tehokkaasti.

Vaikka tämä Foam Roller on keskikova, sen aaltokuvio muotoilu tekee hieronnasta hellävaraisempaa. Sen avulla saat foam rollattua tehokkaasti, mutta hellävaraisesti isoo osaa kehon eri lihaksia.

(Tuote)Osastot: , Avainsanat tuotteelle , ,

Suorista ryhtiä

rintaranka

Miksi?
Huonossa tasapainossa oleva selkäranka ei suostu kantamaan suuria kuormia ja kyyryyn juuttunut rintaranka vaikuttaa negatiivisesti koko yläkropan toimintaan. Tietenkin itse rintarangan hyvinvointi ja toiminta kärsii, mutta se vaikuttaa myös lapaluuhun, jolloin kaikki käsien osallistumista vaativat liikkeet vaikeutuvat. Välttääksemme valtavan määrän eri potentiaalisia vaivoja, rintarankaa tulee siis mobilisoida!

Miten?
Parhaiten rintarangan (niskasta keskiselkään) mobilisointi onnistuu putkirullalla tai tuplapallolla. Makaa selälläsi hierontaväline rintarangan alla, anna pään roikkua rentona ja päästä hartioita putoamaan kohti lattiaa, ojenna kädet suoriksi pään ”yläpuolelle” (Kuva 1).
Tämän lisäksi voit nostaa lantiota maasta, jännittää vatsalihaksia ja pitää jännityksen vatsassa sillä välin kuin pudotat lantion takaisin maahan. Huomaa kuinka tämä tehostaa mobilisointia eristämällä rintarankaa. Voit myös halata itseäsi ja keinua puolelta toiselle (Kuva 2).

rulla_selkä3 rulla_selkä2

Mobilisoi olkapäitä

       leveä selkäl      ulkokiertäjät

Miksi?

Lapaluu ja olkanivel on valtavan monimutkainen toiminnallinen kokonaisuus. Monet pienet lihakset ja jänteet muodostavat ison ja voimakkaan nivelen jonka liikerata on valtava. Toimiakseen optimaalisesti kaikki nämä pienet kudokset tarvitsevat sekä liikkvuutta että stabiilisuutta.

Miten?

Makaa kyljelläsi kuvien näyttämällä tavalla, rullaile leveää selkälihasta sekä lapaluun päältä. Voit myös pitää rullaa paikallaan ja rullailun sijaan kääntää ylävartaloa (Kuvissa).

rulla_latsi2 rulla_latsi1

 

Syvennä kyykkyä 

Sisäreisi ja nivunen

Miksi?

Syväkyykky on ihmisen luonnollinen lepoasento, tämän asennon menetys heikentää fyysistä suorituskykyä ja altistaa vammoille. Huonosti liikkuva lonkkanivel voi kestää terveenä vuosia, mutta se ei pysy oireettomana loputtomiin.

Miten?

Monilla jumiset nivuset ja sisäreidet ottavat vastaan syvässä kyykyssä, putkirullan hieronnalla saat nämä kudokset rentoutumaan. Koukista hoidettavan puolen jalka ja aseta rulla nivusen tai sisäreiden alueelle. Tässä asennossa voit koukistaa ja ojentaa lonkkaa, tai käyttää pientä ja hidasta rullailevaa liikettä.

rulla_nivunen2 rulla_nivunen1

 

 

Comments

comments