facebook_pixel
Ale!

HighRoller 2.0 & Kehonhuoltopaketti

164,00 129,00

Tähän tuotepakettiin kuuluu seuraavat välineet:

  1. High Roller putkirulla
  2. 18 cm pehmeä terapiapallo
  3. Hollow Roller putkirulla 
  4. 10 cm hierontapallo
  5. 8 cm tuplapallo
  6. 6 cm lacrosse pallo 

HighRoller on käyttömukavuudessaan ja tehokkuudessaan ylivoimainen verrattuna tavalliseen putkirullaan. Se on myös monien suomalaisten huippu-urheilijoiden ja fysioterapeuttien ykkösvalinta lihashuoltoon.

HighRoller pyörii telineessä ja pysyy siten paikoillaan hieronnan aikana. Tämän ansiosta saat hierottua lihaksiasi tehokkaasti pienemmällä vartalon liikkeellä. Näin lihasten pitäminen rentona on helpompaa, mikä tekee lihashuollosta miellyttävämpää ja tehokkaampaa. Vain rentojen lihasten hierominen tuo kunnon tuloksia.

Muunneltavuutensa ansiosta Highroller soveltuu hyvin kaikkien lihasten hierontaan. Matalaan asentoon säädettynä on hyvä hieroa pakaroita ja selkää. Korkeassa asennossa pohkeiden, reisien ja käsivarsien hieronta on helppoa ja paljon tehokkaampaa kuin tavallisella putkirullalla. Alta näet videoitamme HighRollerin käytöstä.

Tällä kokonaisvaltaisen kehonhuollon tuotepaketilla haluamme varmistaa, ettei välinevalintasi estä sinua saavuttamasta kehonhuollon parhaita hyötyjä. Oikeaoppisen kehonhuollon avulla voit eliminoida kipuja ja kehittää kykyä liikkua vaivattomasti, voimakkaasti ja hallitusti elämän kaikissa tilanteissa ilman pelkoa loukkaantumisesta.

Highrollerin oletusvärinä tilauksessa on musta. Lisäksi valittavissa on pinkki vaihtoehto. Jos haluat pinkin, niin mainitse se tilauksen kommenttikentässä.

Alla löydät ohjeita välineiden käyttöön!

HIGH ROLLER

Seuraavalta videolta näet kuinka Highroller poikkeaa tavallisesta putkirullasta…

HighRoller on loistava väline rintarangan mobilisointiin

Ja se sopii myös takareiden hoitoon


OMAN KEHON HIEROJAN PAKETTI

Vapauta hengitystä

vatsa2

Miksi?

Yksi tehokkaan kehonhuollon tärkeimpiä edellytyksiä on kyky rentouttaa kehoa, koska ainostaan rento kudos on tottelevainen ja muovautuva. Syvä ja rauhallinen hengitys on varmin tapa tietoisesti rentouttaa kehoa koska pallean liike vaikutta autonomiseen hermostoon renouttavasti.

Hengityslihaksia, ensisijaisesti vatsalihaksia ja pallealihasta, jokaisen tulisi siis mobilisoida ja aktivoida. Tämä onnistuu parhaiten pehmeän terapiapallon hellävaraisen hieronnan avulla. Koko vatsan ja rintakehän aluetta voi hieroa, mutta mikäli haluaa keskittyä palleaan niin hieronta tulee kohdistaa ylävatsaan juuri kylkiluiden alle.

Miten?

Makaa lattialla pallo vatsan alla, anna kehon rentoutua täysin. Hengitä syvään ja tunne vatsan työntyvän ulospäin palloa vasten. Jatka syvää ja rauhallista hengittämistä ja rullaile koko vatsan alue läpi hitaasti, pienellä liikkeellä. Harjoittele 10 minuuttia päivittäin niin voit huomata merkittävää parannusta hengityksen kulussa jo alle kuukaudessa.

tp_vatsa2

Suorista ryhtiä

          rintaranka    lapaluu

Miksi?

Huonossa tasapainossa oleva selkäranka ei suostu kantamaan suuria kuormia ja kyyryyn juuttunut rintaranka vaikuttaa negatiivisesti koko yläkropan toimintaan. Tietenkin itse rintarangan hyvinvointi ja toiminta kärsii, mutta se vaikuttaa myös lapaluuhun, jolloin kaikki käsien osallistumista vaativat liikkeet vaikeutuvat. Välttääksemme valtavan määrän eri potentiaalisia vaivoja, rintarankaa tulee siis mobilisoida!

Miten?

Parhaiten rintarangan (niskasta keskiselkään) mobilisointi onnistuu putkirullalla tai tuplapallolla. Makaa selälläsi hierontaväline rintarangan alla, anna pään roikkua rentona ja päästä hartioita putoamaan kohti lattiaa, ojenna kädet suoriksi pään ”yläpuolelle” (Kuva 1).

Tämän lisäksi voit nostaa lantiota maasta, jännittää vatsalihaksia ja pitää jännityksen vatsassa sillä välin kuin pudotat lantion takaisin maahan. Huomaa kuinka tämä tehostaa mobilisointia eristämällä rintarankaa. Voit myös halata itseäsi ja keinua puolelta toiselle (Kuva 2).

tupla_rintaranka1 rulla_selkä2

Voimista lantiota

        pakara2      medius

Miksi?

Lantio liikuttaa kehoa, ja sen toiminta vaikuttaa siten kaikkeen fyysiseen tekemiseen–paitsi ehkä hauiskääntöön. Kehittääksemme voimakkaan lantion, pulleat pakarat ja ison maastavetotuloksen meidän on ensin herätettävä pakarat talviuniltaan. Elämä täynnä istumista on heikkoa aikaa pakaroille, ne nääntyvät ja vähenevät, niin toiminnaltaan kuin kooltaan.

Miten?

Pakaroiden herättämiseen iso 10 cm hierontapallo sopii mainiosti. Aseta pallo pakaran alle ja makaa rennosti selälläsi (Kuva 1). Rullaile koko pakara läpi pienellä pyörivällä liikkeellä. Aktivoidaksesi pakaraa tehokkaammin voit silloin tällöin jännittää pakaraa voimakkaasti muutaman sekunnin ajan. Käänny kyljellesi ja hiero myös lantion sivulla olevia kudoksia (Kuva 2).

ihp_pakara1 ihp_lantio1

Syvennä kyykkyä 

Sisäreisi ja nivunen

Miksi?

Syväkyykky on ihmisen luonnollinen lepoasento, mutta kuinka moni tänä päivänä pystyy istumaan kyykyssä yli viittä minuuttia? Huonosti liikkuva lonkkanivel voi kestää monta vuotta ilman ongelmia, mutta se ei pysy oireettomana loputtomiin.

Miten?

Monilla jumiset nivuset ja sisäreidet ottavat vastaan syvässä kyykyssä, ja putkirullan hieronnalla saat nämä kudokset rentoutumaan. Koukista hoidettavan puolen jalka ja aseta rulla nivusen tai sisäreiden alueelle. Tässä asennossa voit koukistaa ja ojentaa lonkkaa, tai tehdä pientä lihasten pituussuuntaista rullailevaa liikettä.

rulla_nivunen2 rulla_nivunen1

Lisätiedot

Paino 4 kg
Mitat 55 x 16 x 16 cm