facebook_pixel
Ale!

Kehonhuolto paketti -25%

65,00 49,00

Kehonhuolto paketin välineillä onnistut kokonaisvaltaisestipoistamaan jäykkyydet kaikista kehon osista jakehittämään liikkuvuuttasi merkittävästi nopeammin ja tehokkaammin.

Kehonhuolto pakettiin kuuluu seuraavat välineet:

  1. Pehmeä terapiapallo, 18cm 
  2. Hollow Roller putkirulla
  3. Hierontapallo, 10cm 
  4. Tuplapallo, 8cm 
  5. Lacrosse pallo, 6cm 

Alla löydät ohjeita välineiden käyttöön.

 

Osasto:

Kaikkien lihaskipujen hoitaminen ei ole miellyttävää ja tehokasta Foam Rollerilla tai hierontapallolla. Foam Rollerin avulla hoidat tehokkaasti isoja lihaksia kuten reisiä. Pieniin lihaksiin ja vaikeasti tavoitettaviin paikkoihin kuten lapaluiden alle taas tarvitset hierontapallojen apua. Kehonhuolto Paketissa saat edullisesti kaikki oleelliset hierontavälineet.

Pakettiin kuuluu:

  • Kestävä ja laadukas Hollow Roller putkirulla. Hollow Roller on samanlainen kuin paremmin tunnettu ja huomattavasti kalliimpi Blackroll putkirulla. (arvo 32,90e)
  • Selkärankaa ympäröivien lihasten hieronnan täsmäase tuplapallo. Tuplapallo on valmistettu samasta materiaalista kuin Hollow Roller. Sopii selän hieronnan lisäksi hyvin esimerkiksi reiden sivuosien hierontaan. (arvo 12,90e)
  • Iso kymmenen sentin halkaisijan hierontapallo. Materiaali sama EPA muovi kuin Hollow Rollerissa ja tuplapallossa. Ison halkaisijan ansiosta pallo ei uppoa yhtä syvälle kuin pienemmät hierontapallot. (arvo 9,90e)
  • Kuuden sentin halkaisijan kova hierontapallo. Pieni ja napakka hierontapallo on välineesi, kun haluat kohdistaa hieronnan tarkasti tiettyyn paikkaan. (arvo 6,90e)
  • Pehmeä terapiapallo on hellä hierontaväline, joka sopii esimerkiksi vatsalihasten hierontaan. (arvo 14,90e)

Tuotteiden arvo on yhteensä 76,50e. Hankkimalla paketin tästä säästä siis lähes 30 euroa. Alta näet vinkkejä paketin tuotteiden hyödyntämiseen.

 

Miten käyttää tehokkaimmin?

1) Vapauta hengitystä

vatsa2

Miksi?

Yksi tehokkaan kehonhuollon tärkeimpiä edellytyksiä on kyky rentouttaa kehoa, koska ainostaan rento kudos on tottelevainen ja muovautuva. Syvä ja rauhallinen hengitys on varmin tapa tietoisesti rentouttaa kehoa koska pallean liike vaikutta autonomiseen hermostoon renouttavasti.

Hengityslihaksia, ensisijaisesti vatsalihaksia ja pallealihasta, jokaisen tulisi siis mobilisoida ja aktivoida. Tämä onnistuu parhaiten pehmeän terapiapallon hellävaraisen hieronnan avulla. Koko vatsan ja rintakehän aluetta voi hieroa, mutta mikäli haluaa keskittyä palleaan niin hieronta tulee kohdistaa ylävatsaan juuri kylkiluiden alle.

Miten?

Makaa lattialla pallo vatsan alla, anna kehon rentoutua täysin. Hengitä syvään ja tunne vatsan työntyvän ulospäin palloa vasten. Jatka syvää ja rauhallista hengittämistä ja rullaile koko vatsan alue läpi hitaasti, pienellä liikkeellä. Harjoittele 10 minuuttia päivittäin niin voit huomata merkittävää parannusta hengityksen kulussa jo alle kuukaudessa.

tp_vatsa2

2) Suorista ryhtiä

                rintaranka     lapaluu

Miksi?

Huonossa tasapainossa oleva selkäranka ei suostu kantamaan suuria kuormia ja kyyryyn juuttunut rintaranka vaikuttaa negatiivisesti koko yläkropan toimintaan. Tietenkin itse rintarangan hyvinvointi ja toiminta kärsii, mutta se vaikuttaa myös lapaluuhun, jolloin kaikki käsien osallistumista vaativat liikkeet vaikeutuvat. Välttääksemme valtavan määrän eri potentiaalisia vaivoja, rintarankaa tulee siis mobilisoida!

Miten?

Parhaiten rintarangan (niskasta keskiselkään) mobilisointi onnistuu putkirullalla tai tuplapallolla. Makaa selälläsi hierontaväline rintarangan alla, anna pään roikkua rentona ja päästä hartioita putoamaan kohti lattiaa, ojenna kädet suoriksi pään ”yläpuolelle” (Kuva 1).

Tämän lisäksi voit nostaa lantiota maasta, jännittää vatsalihaksia ja pitää jännityksen vatsassa sillä välin kuin pudotat lantion takaisin maahan. Huomaa kuinka tämä tehostaa mobilisointia eristämällä rintarankaa. Voit myös halata itseäsi ja keinua puolelta toiselle (Kuva 2).

tupla_rintaranka1 rulla_selkä2

 

3) Voimista lantiota

              pakara2     medius

Miksi?

Lantio liikuttaa kehoa, ja sen toiminta vaikuttaa siten kaikkeen fyysiseen tekemiseen–paitsi ehkä hauiskääntöön. Kehittääksemme voimakkaan lantion, pulleat pakarat ja ison maastavetotuloksen meidän on ensin herätettävä pakarat talviuniltaan. Elämä täynnä istumista on heikkoa aikaa pakaroille, ne nääntyvät ja vähenevät, niin toiminnaltaan kuin kooltaan.

Miten?

Pakaroiden herättämiseen iso 10 cm hierontapallo sopii mainiosti. Aseta pallo pakaran alle ja makaa rennosti selälläsi (Kuva 1). Rullaile koko pakara läpi pienellä pyörivällä liikkeellä. Aktivoidaksesi pakaraa tehokkaammin voit silloin tällöin jännittää pakaraa voimakkaasti muutaman sekunnin ajan. Käänny kyljellesi ja hiero myös lantion sivulla olevia kudoksia (Kuva 2).

ihp_pakara1 ihp_lantio1

 

4) Syvennä kyykkyä 

Sisäreisi ja nivunen

Miksi?

Syväkyykky on ihmisen luonnollinen lepoasento, mutta kuinka moni tänä päivänä pystyy istumaan kyykyssä yli viittä minuuttia? Huonosti liikkuva lonkkanivel voi kestää monta vuotta ilman ongelmia, mutta se ei pysy oireettomana loputtomiin.

Miten?

Monilla jumiset nivuset ja sisäreidet ottavat vastaan syvässä kyykyssä, ja putkirullan hieronnalla saat nämä kudokset rentoutumaan. Koukista hoidettavan puolen jalka ja aseta rulla nivusen tai sisäreiden alueelle. Tässä asennossa voit koukistaa ja ojentaa lonkkaa, tai tehdä pientä lihasten pituussuuntaista rullailevaa liikettä.

rulla_nivunen2 rulla_nivunen1

*Pallojen värit voivat poiketa tuotekuvasta.

Comments

comments