facebook_pixel

Putkirullaaminen vaikuttaa helpolta ja yksinkertaiseltaja ja sitä se onkin. Jostain syystä monet meistä unohtavat tai jättävät sen tarkoituksella tekemättä, koska se tuntuu suurelta lisäykseltä jo valmiiksi täyteen harjoitukseen. Vaikka rullaaminen voikin tuntua tylsältä, se tekee ihmeitä keholle sekä mielelle. Alla on kerrottuna viisi syytä, miksi rullailusta kannattaa tehdä osa päivittäistä rutiinia.

Avaa arpikudosta

Arpikudoksen ja ihon, lihaksien ja luiden yhteenkasvamien avaaminen on tärkeää terveelle keholle. Putkirullalla annetaan kohdistettua painetta lihaskalvolle ja näin avataan kipupisteitä. Rullaamisella voidaan lievittää kipua hyvin yleisissä juoksijan vaivoissa kuten penikkataudissa sekä ITB-syndroomassa. Yleisesti ottaen putkirullaamisella voi päästä eroon kaikista vaivoista, jotka aiheuttaa lihaskalvon ja lihasten kireys.

Parantaa liikeratoja

Putkirullaaminen laukaisee jännitystä lihaksissa ja mahdollistaa näin kehon vapaamman liikkeen. Rennommat lihakset vähentää jänteisiin kohdistuvaa painetta, joka mahdollistaa vaativampien liikeratojen saavuttamisen. Liikeratojen parantamisesta on hyötyä niin tavallisille kuntoilijoille kuin huippu-urheilijoillekin.

Säästää rahaa verrattuna hierontaa

Harvalla on varaa käydä riittävän säännöllisesti hierojalla merkittävien hyötyjen saavuttamiseksi. Tuloksekas lihashuolto vaatii säännöllistä työtä. Putkirullaamalla saavutat samat fyysiset hyödyt kuin hieronnassakin, mutta huomattavasti edullisempaan hintaan. Kun kerran hankit laadukkaan putkirullan, niin sinulla on mahdollisuus todella moniin tunteihin hierontaa ilman lovea kukkarossasi.

rulla_reisi3

Nivusten huoltoa Hollow Roller putkirullalla. Voit tututustua tuotteeseen klikkaamalla kuvaa.


Parantaa verenkiertoa ja poistaa kuona-aineita

Putkirullaaminen kiihdyttää imusuoniston toimintaa ja edistää kuona-aineiden poistumista kehosta. Tämän ansiosta myös hapen ja ravinteiden kulkeutuminen lihaksiin voi parantua. Tehostunut verenkierto voi nopeuttaa palautumista ja lihasvaurioiden korjaantumista.

Parantaa suorituskykyä ja nopeuttaa tuloksia

Harjoituksen aloittaminen ja päättäminen putkirullailuun on ideaali tapa tehostaa harjoittelun laatua. Kun aloitat rullailulla, saat lihasten kuona-aineet liikkeelle ja lihaksiston hereille. Se on loistava tapa valmistaa keho liikettä varten ja sen avulla myös liikeratasi laajentuvat. Harjoittelun lopettaminen putkirullailuun sen sijaan auttaa palautumaan nopeammin ja huoltaa lihaksia. Tämä johtaa nopeampaan kehittymiseen sekä parempiin tuloksiin.

Comments

comments